torsdag 6 januari 2011

Teknikfrustration, update

Kanske var det något åt det här hållet Hej och Hå menade när han skrev inlägget teknikfrustration.

"Nu är det väl på gränsen att just denna mobil skulle orka en fullskalig linuxdistribution men det lär inte dröja länge innan det är fullt möjligt att köra en sådan. Vad jag skulle vilja är att denna lilla maskin skulle kunna vara min enda dator. Här på mitt datorbord skulle jag kunna ha en liten snygg dockningsstation där jag kan putta in telefonen och därefter använda min fina 24" skärm och min mus och tangentbord."

Se här:


"Motorola in the dock
Running Android 2.2, the Motorola Atrix also works on an optional Motorola HD Multimedia Dock, offering three USB ports and an HDMI-out slot, so you can connect up peripherals such as a keyboard or mouse to make this into a miniature computer on the 4-inch qHD (960 x 540) screen.
Or you can go the whole hog and use the Motorola Laptop Dock with an 11.6-inch screen, a three cell batter and a full keyboard and trackpad too – all powered by the Motorola Atrix."

Nu börjar det likna något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar