onsdag 26 januari 2011

Ropa inte hej...

Söndagen den 9:onde Januari skrev Hej och Hå: " Ett fortsatt dollarrally sätter tryck på ädelmetallerna så kanske har vi 1330 nästa i guld och 26,5 nästa i silver? Jag tycker inte det ser allt för optimistiskt ut just nu iallafall. Ta detta med en nypa salt, det kan lika gärna bli dollarkrasch och ett nytt race upp för ädelmetallerna. Kom ihåg att jag bara spekulerar, "do not bet your house on it". "

Som det ser ut just nu så bottnade guld några dollar ifrån 1330, silver några cent ifrån 26,5. Hej och Hå got lucky. Silver handlas just nu 27,590, guld 1346,34.  Det ser ut som att vändningen är här, men, säger jag det så lär det bli tvärtom. Så jag säger bara att det här KAN vara botten. Mina innehav av gruvbolag återhämtade sig med stadiga 13% idag vilket jag ser som ytterligare en signal på att vi nu nått botten.

Som vanligt så spekulerar jag bara, så var och en står för sina egna investeringsbeslut. Återstående dagar på veckan lär visa om jag har rätt. Dollarindex ser ut som sk*t och bör ramla ner mot 77 vilket isåfall bör vara positivt för ädelmetallerna.

 Inte vore det tråkigt med lite drag i silvret igen, låt oss hålla tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar