lördag 1 januari 2011

Nytt år!

Efter en för mig iallafall, lugn nyårsafton kan jag konstatera att dollarn gjorde vad jag trodde, dvs föll till 79,2. Den tog till och med ett steg längre och ser nu ut att ha som nästa anhalt 78,5. Bryts det också är nästa anhalt 77,5. I mina ögon ser dollarn minst sagt ledsen och trött ut. Positivt för ädelmetallerna!

Guld stängde igår på 1421 usd. Om jag inte är ute och springer med saxen så tror jag att det faktiskt är någonting att uppmärksamma då det bör vara ett nytt dags, vecko, månads och årshögsta på en och samma gång! Onekligen positivt inför årets första vecka.

Silver ser också mycket starkt ut. Jag förutspår 32,5 som nästa nivå under nästa vecka eller möjligtvis veckan efter. När den nivån nåtts lär vi få en pullback till runt 30 eller lägst 29,5 där det nu bör finnas starkt stöd. På något längre sikt har silver ställt in siktet på 50 usd.

Vi ska dock inte helt räkna ut prispressarna från den mörka sidan, smackdowns har ju som bekant genomförts förr...


Hoppas det nya årets första dag blir lugn och vilsam för er alla så ni orkar med nästa veckas spänning i ädelmetallhandeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar