måndag 7 mars 2011

Rykten

Ja, jag tänker säga det. Det har blivit lite väl galet. Det verkar inte längre finnas någon gräns för rykten och "nyheter" och tyvärr speciellt när det gäller silver. Ett gott råd är att ta ALLT med många nypor salt.

Det är lätt att ryckas med i alla rykten, jag vet. Oftast finner man dock sanningen någonstans mitt emellan ytterligheterna. Att kritiskt granska information är oerhört viktigt och det gäller ÄVEN information som presenteras från de mest extrema pro-ädelmetallsajterna som King World News exempelvis.

Att helt enkelt googla "comex default" och spendera lite tid med att läsa alla artiklar från åratal tillbaka som propagerar att den här gången kommer comex att sprängas och priset på silver/guld kommer att flyga till månen, är en bra övning.

Här är ett bra exempel med John Embry från 2008:

http://meltdown2011.wordpress.com/2008/10/22/warning-comex-may-default-on-december-gold/

Allt jag säger är:

Behandla all information på samma sätt, kritiskt och logiskt oavsett källa. Guld och silver har lång väg kvar, ta inga förhastade beslut baserade på sensationsjournalistik. Ett lugnt och sansat logiskt förhållningssätt kommer att betala sig.

Så, nu har jag varit lite lugn och sansad. Nu kan ni klaga på min tråkighet om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar