torsdag 17 mars 2011

Överraskning: Pandemix farligt (med mera)

Ojsan. Vem kunde tro det? Nästa gång du (eller dina barn) ska sprutas full med något du inte har en aning vad det är för att skydda dig mot ett relativt ofarligt hot, gör det bara. Det kommer vara bättre grejor då.

En kinesisk knösus (finns det ordet eller har jag hittat på det?) protesterar för konsumentens rättigheter genom att hyra in ett gäng gossar som kör hammertime på hans lamborghini gallardo l140 efter att tvist om motorproblem uppstått. Äntligen någon som står upp och sätter ner foten, rättvisan ska segra!

En stängning för dollarindex under 76 gör att det ser ännu mer ut som skit men hey, kan bin flyga även om dom inte borde kunna det så kan väl dollarn.

"The rumors of my death have been greatly exaggerated"

The us dollar eller var det Mark Twain?

Vi får se hur länge det håller. Jag är inte riktigt beredd att ta tillbaka min negativa prognos för guld och silver ännu. Guld behöver knäcka 1405 vilket verkar vara svårt just nu.

För övrigt, mitt uttalande om finansiella insikter i någon kommentar innan var inte en diss utan bara ett konstaterande att alla skulle tjäna på att backa lite på dom vilda ryktena och optimismen som började bli lite väl extrem. Finansiella insikter är en mycket bra blog, surfa dit och läs. Förkortningen fi sågar jag dock, det får mig att tänka på feministiskt initiativ av någon anledning, eller finansinspektionen.

http://finansiellainsikter.com/


Tydligen kan man inte lita på att den Japanska regeringen ger korrekt information? Det är tur att vi kan lita på vår. Visst?

http://www.youtube.com/watch?v=rSjK2Oqrgic

Den här såkallade "marknaden" gör Hej och Hå på dåligt humör. För länge sedan såg jag en bild gjord av williambanzai7 på zerohedge som föreställde Helikopterbens tangentbord, den var attans skojig men jag kan inte hitta den igen. Någon av er därute som vet vilken jag menar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar