söndag 13 mars 2011

Osäker prognos

Hur jag än försöker att vara säker på något så är det enda jag kan vara säker på att jag inte kan vara säker. Jag skriver vad jag ser inte vad jag hoppas på.

Dollarkraschen som skulle chocka världen enligt King World News kom av sig lite, och sålänge dollarn håller sig över 76,6 så ser den faktiskt (givet rätt tidsperspektiv naturligtvis) ut att vara i en upptrend. Orkar den hålla sig över 76,6 nästa vecka så fortsätter det att vara fallet och det innebär motvind för våra ädla metaller. Jag säger bara vad jag ser så skjut dollarn inte mig. 


Guld är svårtytt och jag förstår inte vad det säger. Konstateras kan att motståndet vid 1425 förblev intakt och att energin verkar sina. Lägre pris på guld är min gissning om det inte orkar ta sig igenom det snåriga området kring 1425-1430 i början på nästa vecka.


Silver... Jag vet inte. Det enda silver med säkerhet säger mig är att det fastnat i en trendkanal mellan 34 och 36 stycken sketna amerikanska dollar. Bara ett distinkt kraftfullt brott av 36 övertygar mig om att silver är påväg till pluto den här gången. Nåja, om raketen får fart igen så säg planeten "40 dollar" iallafall.






Kanske kan man argumentera för att det vi ser just nu är stillastående priser över tid för att hämta lite kraft och skaka loss lite av optimismen istället för en pullback. Vi får se. Vill ni ha en annan muntrare analys så är det bara att fritt tolka själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar