onsdag 16 mars 2011

Guld och silver, hur långt ska vi falla?

Guld föll lite längre än jag trodde men orkade hålla sig över 1380. Där bör finnas starkt stöd men skulle det ge med sig vilket jag tror är fullt möjligt så bör nästa stöd finnas runt 1345-1355. Om det blir ännu tråkigare än så vilket också är fullt möjligt, 1250?

Den närmast raketartade stigning vi haft i silver är ju skoj sålänge det varar men det är kanske mindre skoj om man inte är beredd på att någon kanske har missbedömt bränslemängden och det blir stopp "mid-flight". Det är fullt möjligt att silver kan tappa ganska mycket, kanske uppåt 30%? Med en hyffsat ordentlig korrektion för guld och ett stigande gsr så skulle jag inte bli allt för förvånad över ett silverpris runt 24 usd. Det borde iallafall vara worst case scenario. Som vanligt så spekulerar jag bara så don't bet your house on it.

Den gamle dollarn måste orka att hålla sig över 76,125. Om det misslyckas väntar mycket lägre nivåer. Vi får se, det står en del på spel för dollarn så det skulle förvåna mig om den dog så enkelt.

Jag skulle iallafall låta bli det där BTFD just nu. Jag vet, det är surt, men i det långa loppet har inget förändrats så det är tålamod som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar