torsdag 15 december 2011

Kontanter

Eftersom jag alltid använder kontanter så känner jag mig personligen utpekad av den här "informationsfilmen". Det började med ett missöde med ett kreditkort i början av mitt vuxna liv som fick mig att aldrig använda dom, "bränt barn skyr elden" eller vad det heter. Det var inte förrän lite senare jag insåg att det fanns andra poänger med att använda kontanter. Hursomhelst, enligt Department of Homeland Security gör det mig därför till en suspekt individ, underförstått kriminell eller terrorist. Det är trots allt bara den som vill dölja sina spår som ser värdet i kontanter. Förresten minns jag ett avsnitt av Lyxfällan där herrarna rekommenderade veckans skuldtyngda människa att ta ut lönen i kontanter för att få en bättre överblick av sin ekonomi. Kan någon rapportera in detta misstänka beteende eller måste jag göra det själv?



Nedan finns ytterligare ett av många verk av DHS. Terrorister ringer enligt DHS till sina mål och frågar hur många vakter dom har, var dom kan gå in osedda, hur byggnadens struktur och allmänna säkerhet är, vilka områden som är minst bevakade etc. Notera också att DHS flikar in att du för att fortsätta snurra amerikas ekonomiska hjul måste fortsätta shoppa. Självklart inte med kontanter utan kreditkort. Musik och foto är välproducerat avsett att ge önskad psykologisk effekt. Hotet är verkligt och dessa åtgärder har sparat oräkneliga liv. (Never mind att miljontals människor dött i "kriget mot terrorn").  Att reflektera över alla bevakningskameror överallt är likaså ett misstänkt beteende.


Hittade filmen hos Lincoln, http://parasitstopp.wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar