torsdag 11 augusti 2011

Kontrast

Ibland behövs en liten paus för att samla tankarna. Tystnad och absolut harmoni. Ska försöka få fart på postandet på bloggen igen. Absolut tystnad är ibland som den vackraste musik. Sådär tyst så öronen skapar egna ljud. (Eller är det bara mina efter åratal av musikutövande?) Platsen nedan fick duga som tillflykt. All negativitet överallt just nu blir lite påfrestande. Faktum är ju att börskrascher och allmän oro till trots så finns fortfarande nedanstående plats och är precis lika harmonisk som innan.


1 kommentar:

  1. Detdär är balsam för själen....VACKERT!

    Man blir ju lugn i hela kroppen när man ser miljön och "hör" tystnaden.

    Jag hade med mig kameran i bilen en morgon klockan 05:00, på vägg till jobbet, när det blev ett "kodak moment". Jag tog bilden och sen satt jag bara i vägkanten och njöt av lugnet i ca 4 minuter innan dimman lättade och vyn var borta. Var helt lugn resten av den dagen :-)

    http://www.recless.se/bilder/sunrise.jpg

    Hadet gott
    /Markus

    SvaraRadera