torsdag 24 november 2011

Kontaktlinsdisplay och förtydligande

Om du är kanin så kan du få skitballa kontaktlinser nu :)

http://www.newscientist.com/blogs/onepercent/2011/11/electronic-contact-lens-displa.html

Förtydligande:

När jag skrivit om dollar så menar jag DOLLARINDEX, inte något speciellt valutapar. Enkelt uttryckt så tenderar det att fungera såhär:

I den ena vågskålen finns euro, aktier och mycket annat och i den andra finns den gamle dollarn. Vill man försöka förutspå saker (vilket jag i min enfald tycker är skoj) så är dollarindex intressant att titta på. Om du kan förutspå dollarn så har du halva inne som det heter. You figure out why. (Jag har noterat att man ska blanda in engelska när man skriver om sånt här) Nåja, försöker man förutspå vädret är det kanske inte helt rätt.

Satsa heller inga pengar på något jag skriver, det är inte menat som tradingtips och skall inte tolkas så. Det är helt enkelt bara för att jag tycker det är skoj att leka orakel genom att spå i kaffesumpen. Spara dina pengar istället, det är garanterat ett bättre beslut i längden. Jag vill inte vara partypooper men det är nog tyvärr för de flesta sanningen. Skulle jag någon gång skriva något igen om någonting finansiellt, se det som kaffesumpsläsande och ingenting annat även om det råkar visa sig vara rätt.

So don't be sendin me no emails askin about shit cuz I don't know nothin ok? Vad tycks om min ghettoengelska, rätt vass va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar