lördag 5 februari 2011

Cheviot's Sound Money Conference

- Max Keiser
- Ben Davies
- James Turk
- David Morgan
- Richard Cragg
- Sandeep Jaitly

Mycket intressant debatt som måste ses. Max Keiser frispråkig som alltid. En hel del vanliga frågor kring guld och silver besvaras också, som när är det dags att sälja eller byta sitt guld/silver till något annat, när är rätt tid att köpa etc.  Andra intressanta saker som tas upp är vilket pris guld måste ha om vi ska kunna återgå till någon form av guldstandard, men höjdpunkten är Max Keisers sanningssägande om banker och bailouts och parallellen till kvantfysik. Kort sagt, måste ses. Väldigt lärorikt och intressant.

http://www.cheviot.co.uk/sound-money-conference/presentations/panel-discussion-with-audience-q-and-a

3 kommentarer:

  1. Japp, den va sevärd,,

    SvaraRadera
  2. Kollade nyss klart klippet. Helt klart sevärt.

    Säljsignal för mig är när grannen i min lilla byhåla kommer och säger att jag skall köpa silver om jag vill göra ett riktigt bra kap.........då åker min samling fysiskt iväg direkt :-)

    /Markus

    SvaraRadera
  3. Tror du skulle göra ett stort misstag då Marcus, för när alla svensson skall ha silver, det är då vi kommer att få se det största lyftet i silver, det finns helt ekelt för lite silver.. fakta.. tror den bästa lösningen kommer bli att ruva på sin silverhög så länge det bara går,, en ny valuta är med på nästa inkommande tåg,, i detta spel finns inte svarte petter med, men alla gör sinna egna bedömningar, även jag

    Mvh P

    SvaraRadera