lördag 11 juni 2011

The hoverbike, måste ses!!

Eftersom jag är tekniknörd gräver jag dagligen igenom allt jag kan hitta i form av tekniknyheter, uppfinningar, hacks etc. För att vara ärlig är det mesta upprepningar av gamla koncept, teknik mest för teknikens skull, saker byggda enbart för att imponera med teknisk kunskap eller helt enkelt bara tråkigt. En stor del är också konstruerat alldeles utan själ, enbart för att generera maximal profit. Emellanåt hittar man dock saker som skiljer sig från mängden, saker som triggar något, fantasi och uppfinnarlust kanske? Jag blir alltid mest imponerad över människor som inte låter sig begränsas, varken av andra människor, pengar eller vad som påstås vara möjligt.

Med alla dessa ord har jag nu säkert blåst upp följande prototyp för mycket, men den väckte mitt intresse. Klart värd att kolla in, och skulle ni ha en handfull dollars över så varför inte donera dom för att hjälpa killen fullfölja projektet och dessutom få chansen att bli överlägset tuffast i stan genom att vinna en? Om ni inte tycker det är lika ballt som jag så okej, jag är en hopplös nörd.

http://www.hover-bike.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar